Sint MaartenFeaturedInternacional

Central Bank di Corsou y Sint Maarten (CBCS) a dicidi di aumenta su tasa di interes oficial

Eng The Centrale Bank Van Curacao En Sint Maarten

Central Bank of Curaçao and Sint Maarten (CBCS) a dicidi di subi e interes di garantia1 cu 25 punto base na 5.75%. E decision aki a wordo tuma como reaccion riba e aumento di e tasa di fondo di Fed na juli i un posibel aumento mas den september.

 Aunke e reservanan oficial bruto y e cobertura di importacion a aumenta den e prome ocho lunanan di e aña aki, ainda ta spera cu nan lo baha na fin di 2023. Sinembargo, e bahada lo ta menos pronuncia cu na 2022. P’esei, e Comite di Politica Monetario (KPM) 2 di CBCS lo sigui monitor e desaroyonan economico i monetario den e union monetario di cerca i adapta e posesion di politica monetario si ta necesario. Segun e ultimo proyeccion, e deficit di e balansa di pago di e union monetario lo baha for di 19,4% di GDP na 2022 pa 13,5% di GDP na 2023.  

E cifra di 2023 a wordo coregi pa bao cu 0.7 punto porciento for di e estimacion di juni, principalmente debi na un proyeccion di un deficit di cuenta coriente mas abao, mitiga pa un nivel di GDP nominal un poco mas abao pa e union monetario. E deficit di cuenta coriente mas abou ta resultado di un exportacion netto menos negativo di productonan y servicionan combinando cu mehoracion mas fuerte di e balansa di entrada y transferencianan coriente”, director ehecutivo di CBCS, Dr. José Jardim. Ta proyecta cu e exportacion netto di bienes y servicionan lo ta menos negativo na 2023, principalmente pa motibo di e ganashi di cambio for di actividadnan di bunkering den e union monetario. Na contraste, e pronostico di entrada di divisa for di turismo i actividadnan di reparacion di barco a wordo revisa pa abou dor di e proyectonan di ganashi mas abou na Corsou. 

 Mientras tanto, e pronostico pa e importacion total a keda practicamente sin cambio”, el a añadi. Den e prome ocho lunanan di 2023, e reservanan oficial bruto a aumenta cu NAf.109.7 miyon. E aumento di e reservanan tabata debi principalmente na e entrada di fondonan for di e fondo fiduciario di Banco Mundial pa e reconstruccion di Sint Maarten i e transferencianan di fondonan for di exterior pa fondo di pensioen, mitigá dor di e cumpra netto di divisa for di CBCS pa e banconan comercial. Sinembargo, ta proyecta cu e reservanan publico bruto lo baha lihe pa henter e aña, ya cu e proyectonan di financiacion externo y e transferencianan di capital no lo cubri e deficit di cuenta coriente di balansa di pago.

 1 E tasa di pensioen ta e tasa cu banco comercialmente por ricibi prestamo na CBCS den caso di falta di likididat. 2 Comite di politica monetario ta diskutí desaroyonan economico i monetario i e posesion di politica monetario por lo menos un biaha cada kwartaal. E Comite di Politica Monetario ta tuma decisionnan riba e posesion di politica monetario i e implementacion di instrumentonan di politica monetario cu ta ser ratifica pa e Conseho di Directornan Ehecutivo di CBCS.

 E cobertura di importacion a aumenta di 4,7 luna na fin di 2022 pa un stimacion di 4,8 luna na augustus 2023, impulso pa e aumento den e reserva oficial bruto, mientras cu e meta proyecta di importacion di bienes y servicionan a keda practicamente invariabel. Como resultado di e inversionnan di e sector di gasolin, e importacion di gasolin a baha na 4,6 luna na final di 2023, cu ta hopi mas halto ku e norma di tres luna. Entretanto, e likididat di e banconan comercial a aumenta un tiki te na cuminsamento di september, despues di a baha casi na mitar na 2022.

 Despues di a subi e interesnan agresivamente na 2022, Merka Federal Reserve (Fed) a sigui aumenta su tasa di maneho, maske cu un ritmo mas lento, ya cu e inflacion a keda halto na 2023. Ta spera cu, aunke e inflacion mundial lo baha pa motibo di, entre otro, e restriccion monetario di e banconan central y e prijsnan mas abou di petroleo y mercancia cu no ta petroleo, e lo keda halto pa motibo di mercado laboral y desequilibrio entre oferta y demanda. E Fed te awor a aumenta e tasa di maneho di meta na un ritmo mas lento y hasta a laga esaki sin cambio na juni 2023 pa motibo di e expectativanan di inflacion mas abou.

 Segun e situacion actual, e decisionnan di e Fed den futuro ta depende di e desaroyonan di inflacion, empleo i stress di banco na Merka. “Un cambio den e tasa di fondo federal ta afecta inmediatamente e tasanan di mercado monetario internacional y, consecuentemente, e tasanan di interes den e mercado monetario di e union monetario di Curaçao y Sint Maarten, ya cu e NAf. ta vincula na e dollar Mericano”, Jardim a indica. CBCS a tuma e decision pa aumenta e tasa di garantia cu 25 punto base pa 5.75%, cu efecto riba 18 di september 2023. Ademas, CBCS lo sigui ofrece terminonan mas largo (es decir, 12, 26 i 52 siman).  SXM-TALKS.COM

Related posts

Bai tuma karchi di vota for di 9 di mart

EA News Author

Parlamentario di fraccion di partido MAS Aguanette Gunn: Desde 2015 autonomia di Aruba a ser mina

EA News Author

Lo intruduci un carnet cu por mira e cualificacion di e servicio cu e cliente lo ricibi

EA News Author

Leave a Comment

Whatsapp Message